SAMAN
AFRAND

طراحی وب سایت چیست؟

طراحی وب سایت چیست؟

همه چیز در مورد طراحی وب سایت از جمله محتوا، نحوه ظاهر و نحوه کار آن، توسط طراحی وب سایت تعیین می شود. طراحی وب سایت فرآیند مفهوم سازی، برنامه ریزی و ایجاد مجموعه ای از فایل های الکترونیکی است که طرح، رنگ، سبک متن، ساختار، گرافیک، تصاویر، و استفاده از ویژگی های تعاملی را به بازدیدکنندگان سایت شما ارائه می دهد.

طراحی وب سایت حرفه ای کمک می کند که کسب و کار شما به صورت آنلاین قابل اعتماد باشد. طراحی وب به طراحی وب سایت هایی که در اینترنت نمایش داده می شود اشاره دارد. این موضوع معمولا به جنبه های تجربه کاربر در توسعه وب سایت به جای توسعه نرم افزار اشاره می کند.

در زمان های گذشته، طراحی وب سایت ها برای مرورگرهای دسکتاپ متمرکز بود. با این حال، از اواسط سال 2010، طراحی برای مرورگرهای تلفن همراه و تبلت به طور فزاینده ای اهمیت یافته است تا جایی که امروزه با طراحی رسپانسیو می توان وب سایت را برای هر دستگاهی هماهنگ و سازگار کرد.

طراح وب سایت بر روی ظاهر، طرح بندی و، در برخی موارد، محتوای وب سایت کار می کند. ظاهر، به عنوان مثال، مربوط به رنگ، فونت و تصاویر مورد استفاده است. طرح بندی به نحوه ساختار اطلاعات و طبقه بندی اشاره دارد. بسیاری از صفحات وب سایت ها با تمرکز بر سادگی طراحی شده اند، به طوری که هیچ اطلاعات و قابلیت های اضافی که ممکن است کاربران را منحرف و یا گیج کند، وجود ندارد.

دو مورد از رایج ترین روش ها برای طراحی وب سایت هایی که به خوبی بر روی دسکتاپ و موبایل کار می کنند، طراحی پاسخگو و انعطاف پذیر هستند. در طراحی پاسخگو، محتوا به صورت پویا بسته به اندازه صفحه نمایش حرکت می کند. در طراحی انطباقی، محتوای وب سایت در اندازه های طرح که با اندازه صفحه نمایش رایج مطابقت دارد، ثابت می شود.

حفاظت از یک طرح که به همان اندازه ممکن است بین دستگاه ها سازگار باشد، برای حفظ اعتماد کاربر و تعامل بسیار مهم است. به عنوان مثال طراحی پاسخگو می تواند مشکلات را در این زمینه حل کند. 

هنگامی که شما آماده ساخت یک وب سایت هستید، گزینه های مختلفی وجود دارد. اگر شما با زبان برنامه نویسی HTML و برنامه های کاربردی وب آشنا نیستید، تعدادی از گزینه های دیگر برای ایجاد وب سایت شما وجود دارد:
1-    استخدام طراح وب سایت حرفه ای برای ایجاد و ساخت یک وب سایت منحصر به فرد.
2-    طراحی وب سایت خود با استفاده از نرم افزارهای غیر تخصصی مانند FrontPage  یا Dreamweaver ایجاد کنید. خروجی هایی که از این برنامه ها می گیرید بهینه نیستند و با تکنولوژی روز مطابقت ندارند لذا سئوی خوبی نخواهند داشت.
3-    استفاده از ابزارهای طراحی وب سایت آنلاین با قالب های پیش طراحی و / یا قابل تنظیم وب سایت برای سفارشی کردن با رنگ، گرافیک و متن شرکت خود. این کار میزان سفارشی سازی در طراحی وب سایت شما، سرعت و هزینه سایت سایت شما را افزایش می دهد.
4-    ارائه ایده و پیش نیازهای لازم به یک شرکت طراحی وب سایت معتبر مانند شرکت سینوتی

1- رضایت مشتریان: طراحی وب سایت حرفه ای به نیازهای بازدیدکنندگان شما پاسخ می دهد. اطمینان حاصل کنید که منوی ناوبری در طراحی وب سایت شما قابل پیش بینی، سازگار و آسان باشد تا به ایجاد ارتباط مثبت با بازدیدکنندگان سایت شما کمک کند.
2-    جذب موتورهای جستجو: در طراحی وب سایت شما این مسئله مهم هست تا طراحی و کدنویسی به گونه ای انجام شود تا با موتورهای جستجو بویژه گوگل سازگار باشد و سئوی خوبی داشته باشد.
3-    اجتناب از مشکلات فنی: بارگذاری طولانی مدت، لینک های خراب و تصاویر کاهش یافته تنها برخی از مسائل مربوط به طراحی وب است که می تواند توسط یک تیم حرفه ای طراحی وب برطرف شود.
با دستیابی به مشتریان و موتورهای جستجو به طور یکسان، طراحی وب سایت به هدف دوگانه مهم شما می انجامد که تاثیر زیادی بر فروش آنلاین شما دارد.